15 Kasım 2015 Pazar

ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI


ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI GÜNLÜĞÜ
     Merhabalar.. Öğrenme ve öğretme kuramları dersinin yedinci haftasında etkileşim ile kuramlar arasındaki bağlardan bahsettik. Bu bağları ise geçen haftaki dersimizde izlediğimiz beatbox merdivenlerini ve piyano notalarını çıkaran merdivenleri göz önünde bulundurarak açıkladık.
     Genel olarak bu iki merdiveni karşılaştırırsak; piyano notalarını çıkaran merdiven çoklu kullanıcılar için oluşturulmamıştır. Beatbox merdivenleri ise çoklu kullanıcılar için oluşturulmak ile birlikte haz duygusuna da hitap etmektedir. İnsanlar beatbox merdivenlerini kullanarak kendi müziğini kendisi oluşturmakta ve her seferinde farklı bir müzik elde etmektedir.
     Davranışçılara göre uyarıcı olarak merdiven verilmiş, insanlar buna tepki olarak basamakları kullanmış ve ödül/ceza olarak da müzik yani ses elde etmiştir.
     Bilişselcilere göre uyarıcı olarak merdiven verilmiş, insanlar buna tepki olarak basamakları kullanmış ve bilişselin çıktısı olan davranış olarak da insanlar bu beatbox merdivenlerini kullanarak davranışı devam ettirmiştir.
     Yapılandırmacılara göre ise uyarıcı olarak merdiven verilmiş fakat buna tepki olarak ne vereceğini, davranışın nasıl değişeceğini birey belirlediği için biz öncesinde tahmin edemeyiz sadece davranışındaki değişiklikleri gözlemleriz.
     Derste ele aldığımız başka bir konu ise motivasyon. Motivasyondan da kısaca söz edelim.
     Motivasyon doğuştan geldiği için bütün kuramlarda kritik bir kavramdır.Motivasyon harekete geçirici güç demektir. Bireyler ihtiyacından dolayı harekete geçer. İhtiyaç bir rahatsızlıktır ve birey bu rahatsızlıktan kurtulmak için her türlü çabayı sarf eder. İhtiyaç gücü ile motivasyon paraleldir. Yani birey bilgiye ne kadar ihtiyaç duyarsa öğrenme o kadar kolay gerçekleşir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder